Artiesten The Voice of Holland doen het goed op iTunes

tvoh

De kandidaten die meedoen aan de talentenjacht The Voice of Holland blijken erg populair op iTunes. Begin december hadden de kandidaten 12 plaatsen van de iTunes top 100 in beslag genomen. Ook momenteel (twee weken na de Finale) voeren de artiesten nog altijd de toplijsten aan; Jill Helena staat momenteel op #1 in de iTunes top 30 met haar cover van “Als alle lichten zijn gedoofd”.

Succes op alle fronten

thuiscoach-appCheyenne wist met het nummer All Of Me van John Legend als eerste de nummer 1 positie te bereiken in de top 100. Ze is echter niet de enige kandidaat die een hoge notering heeft in de top 100. Wudstik heeft met zijn cover van Laat Me (Ramses Shaffy) een hit te pakken met een nummer 7 notering. Julia is wat betreft het aantal nummers in de top 100 het meest succesvol, en heeft momenteel maar liefst 4 nummers in de iTunes top 100 staan.

Een reden voor het succes in de iTunes top 100 is waarschijnlijk te geven door het digitale karakter dat de Voice of Holland door de jaren heeft gekregen. Het is tegenwoordig met een speciale Thuiscoach-app mogelijk om zelf thuis mee te spelen op een iPhone of Android-telefoon. Doordat het programma op deze manier interactiever is geworden is het waarschijnlijk dat kijkers hun mobiele apparaten ook meer gebruiken om de muziek te beluisteren en te downloaden. De App speelt een significante rol tussen het succes van het programma, de kijkers en de sponsors.

Inspiratie

Het succes van The Voice of Holland is overigens niet alleen voor de kijkers en kandidaten zelf erg inspirerend. Ook voor sponsor Vodafone was het een grote inspiratiebron. De op een-na-grootste mobiele provider van Nederland kreeg onder andere dankzij The Voice of Holland meer herkenning als aanbieder van mobiele diensten. De eigen website was echter niet erg gebruikersvriendelijk voor smartphone- en tabletgebruikers. Het bedrijf heeft daarom de afgelopen tijd hard gewerkt om de hele website te herontwerpen en dat heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen.

vodafone-sponsor

Ook T-Mobile wist op haar eigen manier een graantje mee te pikken van het succes van het programma. T-Mobile haakte in een commercial in op het razend populaire programma, waarin ook het huidige reclame gezicht van het telecombedrijf, Ali B, in mee doet.

Verder was ook de winactie opmerkelijk, waarin de deelnemers bij Vodafone een Samsung Galaxy Fame te winnen. Niet een heel charmant toestel vergeleken met de nieuwe iPhone 5s en 5c toestellen. Aparte actie! Ook iPad gebruikers bleken problemen te ondervinden en konden de ThuiscoachApp niet gebruiken.

27 December is de aftrap van The Voice Kids begonnen, wat zich richt op een jonger publiek. Ook zal er in 2014 een nieuw seizoen plaatsvinden. De inschrijvingen zijn aan het begin van het 4e seizoen open gegaan.

 

Tags: , , ,

Recent posts in Nieuws